Dela nyhet
Tävlingsorganisation MVC-LVC-USM 3-4 februari
21 jan, 11:59 0 kommentarer
Hej U12/U14/U16-föräldrar och tränare!
Nu är det två veckor kvar tills vi anordnar deltävlingar för Minivärldscupen för U12, Lilla världscupen för U14 och USM-kval för U16 på Måttsund. Och det är dags att göra klart tävlingsorganisationen. Målsmän för ALLA åkare i dessa grupper kommer att behöva vara med för att vi ska kunna genomföra tävlingen på ett bra vis.
Under lördag 3 februari kör vi SL från lilla starthuset, totalt 3 banor (1 bana per grupp U12/U14/U16), och under söndag 4 februari GS från stora starthuset med 2 banor (U12/U14 i en bana och U16 i en bana).
Dessa funktioner är redan tillsatta:
Tävlingsledare: Malin Nyberg Syk
Banchef: Andreas Ericson
Banpatrullchef: Tobias Andersson
Sekretariatet: Malin Stenman
De funktioner som behöver tillsättas är dessa (beskrivning finns längre ner):
- Portdomare (6-12 st), inklusive portdomarchef
- Banpatrull (6-12 st)
- Sekretariatet (3-5 st)
- Starter (1 st)
- Fiket (ca 4 st)
- Sjukvårdsansvarig (1 st)
- Banläggare (3 st)
Skriv nedan eller kontakta mig via sms (070-3470848) om det är en särskild funktion som du helst är med som senast lördag 27/1. Efter det fördelar jag en funktion efter bästa förmåga. Nedan finns en beskrivning av vad som förväntas i de olika funktionerna. Och precis som vanligt - ju fler vi är som hjälper till där det behövs, desto lättare och roligare blir det!
Vill ni veta mer om rollerna och tävlingsregler kan ni läsa här:
Regler Alpint | Svenska Skidförbundet (skidor.com)
Portdomare: Se att alla åkare åker korrekt i banan vid sina tilldelade portar. Dokumentera felåkningar och rapportera till portdomarchefen när åk 1 respektive åk 2 avslutats. Bygga/Riva målområde.
Banpatrull: Bära käpp vid banläggning, se till att banan är i farbart skick under tävlingens gång (ploga, byta käppar vid behov, hasa vallar), plocka ner banan efter tävling och ploga igen snövallar. Bygga/riva målområde.
Sekretariatet: Tidtagning, speaker, nummerlappar, prisutdelning, ev poängräkning.
Starter: Installera startgrind, starta åkare, kommunicera med sekretariatet.
Fiket: Koka kaffe/te och ställa fram fika till funktionärer, sälja fika till övriga.
Ev även mat till åkare och funktionärer.
Sjukvårdsansvarig: Första hjälpen och ta hand om ev skador. Kommunikation med anläggningen kring pulkor etc.
Banläggare: lägger bana med hjälp av banchef och banpatrullen.
Och kom ihåg att anmäla er åkare här:
MVC/LVC: Tävlingskalender - Luleå AK | IdrottOnline (skidor.com)
USM: Tävlingskalender - Luleå AK | IdrottOnline (skidor.com)
Hälsningar,
Tävlingskommittén: Malin Nyberg Syk, Tobias Andersson och Andreas Ericson
Kommentarer